Curso: 1 Carácter: Bibliografía validada el: 19/11/2021 |
BB | Cardon, G.M., Van Acker, R., Seghers, J., De Martelaer, K., Haerens, L., and De Bourdeaudhuij, I.(2012). Physical activity promotion in schools: which strategies do schools (not) implement and which socioecological factors are associated with implementation?. Health Education Research, 27, 470-483. DOI:https://doi.org/10.1093/her/cys043 [Acceso a texto completo. Ver URL]
@libro - Disponible en formato electrónico |
|
BB | Carlson, J.A., Sallis, J.F., Chriqui, J.F., Schneider, L., McDermid, L.C., Agron, P. (2013). State Policies About Physical Activity Minutes in Physical Education or During School. Journal of school health, 83(3), 150-156 [Acceso a texto completo. Ver URL]
@libro - Disponible en formato electrónico |
|
BB | Langille, J.L.D., Rodgers, W.M. (2010). Exploring the Influence of a Social Ecological Model on School-Based Physical Activity. Health Education and Behavioral, 37(6), 879-894. | |
BB | Murillo, B., Camacho, M.J., Generelo, E., Julian, J.A., Novais, C., Maia, M.P. (2015). Data for action: the use of formative research to design a school-based intervention programme to increase physical activity in adolescents. Global Health Promotion, 22(3), 45-54. doi:10.1177/1757975914547202 [Acceso a texto completo. Ver URL]
@libro - Disponible en formato electrónico |
|
BB | Murillo, B., García, E., Generelo, E., Bush, P.L., Zaragoza, J., Julián, J.A., y García, L. (2013). Promising school-based strategies and intervention guidelines to increase physical activity of adolescents. Health Education Research, 28 (3), 523-538. [Acceso a texto completo. Ver URL]
@libro - Disponible en formato electrónico |
|
BB | Murillo, B., Garcia, E., Generelo, E., Zaragoza, J. y Julian K.A. (2015). Effects of the 3-year Sigue la Huella intervention on sedentary time in secondary school students. European journal of public health : official journal of the European Public Health Association, 25(3) 438-443. DOI: http://dx.doi.org/10.1093/eurpub/cku194. [Acceso a texto completo] | |
BB | Murillo, B., Garcia, E., Julian, J. A., y Generelo, E. (2014). Empowering adolescents to be physically active: Three-year results of the Sigue la Huella intervention. Preventive medicine, 66, 6-11. http://dx.doi.org/10.1016/j.ypmed.2014.04.023. [Acceso a texto completo] | |
BB | Murillo, B., Garcia, E., Julian, J. A., y Generelo, E. (2016). Motivational Outcomes and Predictors of Moderate-to-Vigorous Physical Activity and Sedentary Time for Adolescents in the Sigue La Huella Intervention. International Journal of Behavioral Medicine, 23(2), 135-142. | |
BB | Pate, R.R., Davis, M.G., Robinson, T.N., Stone, E.J., McKenzie, T.L., Young, J.C. (2006). Promoting Physical Activity in Children and Youth: A Leadership Role for Schools: A Scientific Statement From the American Heart Association Council on Nutrition, Physical Activity, and Metabolism (Physical Activity Committee) in Collaboration With the Councils on Cardiovascular Disease in the Young and Cardiovascular Nursing. Circulation, 114(11), 1214-1224 DOI: https://doi.org/10.1161/CIRCULATIONAHA.106.177052 [Acceso a texto completo] | |
BB | Pate, R.R., O´Neill, J.R., McIver, K.L. (2011). Physical activity and health: Does physical education matter. Quest. 63(1), 19-35 [Acceso a texto completo. Ver URL]
@libro - Disponible en formato electrónico |
|
BB | Promoción de la actividad física en la infancia y la adolescencia : en el camino de las soluciones reales / Eduardo Generelo Lanaspa, Javier Zaragoza Casterad, José A. Julián Clemente, (coord.) Madrid : Consejo Superior de Deportes, Servicio de Documentación y Publicaciones, 2014 | |
BC | Abarca-Sos, A., Bois, J. E., Generelo, E., Julián, J. A., Zaragoza, J. (2015). Application of stages of change model to adolescents’ physical activity in relation to psychological variables. The Journal of Sports Medicine and Physical Fitness, 55(11), 1397- 406. | |
BC | Abarca-Sos, A., Bois, J., Aibar, A., Julian, J.A., Generelo, E., and Zaragoza, J. (2016). Sedentary Behaviors by Type of Day and Physical Activity in Spanish Adolescents: A Socio-Ecological Approach. Perceptual and motor skills, 122(1), 286-298. doi:10.1177/0031512515627066 | |
BC | Abarca-Sos, A., Murillo, B., Julián, J.A., Zaragoza, J., y Generelo, E. (2015). La Educación Física: ¿Una oportunidad para la promoción de la actividad física?. Retos. Nuevas Tendencias en Educación Física, Deporte y Recreación, 28, 155-159. [Publicación periódica] | |
BC | Abós, A., Sevil, J., Aibar, A., Sanz, M., y García-Gonzalez, L. (2016). El soporte de autonomía en Educación Física como medio de prevención de la oposición desafiante del alumnado. RICYDE. Revista Internacional de Ciencias del Deporte, 12(43), 65-78. [Acceso a texto completo. Ver URL]
@libro - Disponible en formato electrónico |
|
BC | Sevil, J., Abós, A., Aibar, A., Julian, J.A., y García-Gonzalez, L. (2015). Gender and corporal expression activity in physical education: effect of an intervention on students’ motivational processes. European physical education review, 4. doi:10.1177/1356336X15613463 | |
BC | Sevil, J., Abós, A., Generelo, E., Aibar, A., y García-Gonzalez, L. (2016). Importancia del apoyo a las necesidades psicológicas básicas en la predisposición hacia diferentes contenidos en Educación Física. Retos : nuevas tendencias en Educación Física, Deporte y Recreación, 29, 3-8. [Acceso a texto completo] | |
BC | Sevil, J., Abós, A., Julián, J. A., Murillo, B. y García-González, L. (2015). Género y motivación situacional en Educación Física: claves para el desarrollo de estrategias de intervención.RICYDE. Revista Internacional de Ciencias del Deporte, 41, 281-296. doi:10.5232/ricyde. [Acceso a texto completo. Ver URL]
@libro - Disponible en formato electrónico |
Canales Lacruz, María Inmaculada | |
Murillo Pardo, Berta | |
Peñarrubia Lozano, Carlos |